سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

یک پژوهشگر و مدرس دانشگاه های استان مرکزی گفت: وبلاگ های مساجد در هر محله پایگاه های خبری آن محله محسوب می شوند.

پیمان عین القضاتی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه های استان مرکزی در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک، گفت: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که بحث ارتباطات موضوع اول جوامع هست و وارد جامعه شبکه ای شدیم که مبنای آن ارتباطات سریع و آنلاین است.

وی افزود: ارتباطات تمامی بخش های جامعه در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی را در برمی گیرد و تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان در جامعه شبکه ای با حوزه ارتباطات و فضای مجازی به نوعی ارتباط می گیرند.

عین القضاتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد را نیز بدون در نظر گرفتن فضای مجازی نمی توان تصور کرد، گفت: امروزه نسل جوان مسجدی با ورود به مسجد و عرصه فعالیت های فرهنگی باید از فضای مجازی استفاده کند.

این پژوهشگر اظهار کرد: مخاطبان کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای فعال فرهنگی کشور در فضای مجازی جایگاه ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی دوران های متفاوتی را طی کرده و با عنوان وب 1 و وب 2 شناخته می شوند ادامه داد: ما هم اکنون در دوران وب2 یعنی شبکه های اجتماعی هستیم که در آن به اشتراک گذاشتن مهمترین ویژگی آن به حساب می آید بنابراین وبلاگ ها که بخشی از وب 2 هستند از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

عین القضاتی افزود: در دورانی که افراد با استفاده از وسایل ارتباط جمعی که در دسترس دارند به عنوان شهروند روزنامه نگار شهرت پیدا کردند و وبلاگ ها علاوه بر جایگاه خبری و اطلاع رسانی جایگاه نقد و بررسی و آموزشی و غیره نیز پیدا کردند نمی توان بدون توجه از این موارد عبور کرد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه های استان مرکزی بیان کرد: وبلاگ ها کارکردهای متفاوتی دارند و در هر محله و منطقه ای وجود یک پایگاه خبری برای پوشش برنامه ها و فعالیت ها امری ضروری است که در این میان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با امانتداری و صداقت موضوعات را موشکافانه و دقیق مورد بررسی قرار داده و بیان می کنند و به عنوان پل ارتباطی بین مردم محله و مسئولان هستند که می توانند برای عمران معنوی و فیزیکی مسجد و محله خود مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه وبلاگ های مساجد در هر محله پایگاه های خبری آن محله محسوب می شوند افزود: وبلاگ ها در شکل دهی افکار عمومی و ارتقای سطح آگاهی مردم و محله نقش دارند و از اینرو وبلاگ های مساجد خبرگزاری محلات به حساب می آیند.

پایان پیام/


۹۴/۰۱/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]