سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

کارشناس رادیو معارف و شبکه قرآن گفت: تربیت کودکان و نوجوانان امروز نیاز به دانش ومهارت تربیتی دارد که مادران باید این روش ها را فرا بگیرند.


به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس رادیو معارف و شبکه قرآن امروز(14اردیبهشت) در دوره آموزشی شیوه های برخورد با کودک و نوجوان و تربیت فرزندان از سلسله برنامه های گوهر وجود که به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد گفت: تربیت بچه های امروز پیچیدگی خاص خود را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای تربیت فرزندانی سالم و درست کردار باید ابتدا خودمان آمادگی و صلاحیت لازم را داشته باشیم افزود: امروز امر تربیت نیاز به یک انقلاب، حرکت و برانگیختگی دارد که باید مادران دانش و مهارت تربیتی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه کودکان زیر هفت سال 50نوع ویژگی دارند ادامه داد: والدین ابتدا باید ویژگی های بچه ها را در سنین مختلف فرا بگیرند و بعد ارتباط با آنان برقرار کنند که یکی از آنها این است که بدانیم بچه ها از فعالیت های بدنی لذت می برند و بسار پرانرژی هستند که متاسفانه والدین به این خصوصیات مهم بچه ها توجه نمی کنند و آن ها را در ساعتهای طولانی با شبکه های مختلف تلویزیون و سی دی های کارتون سرگرم نگه می دارند غافل از اینکه بچه نیاز به جست و خیز دارد و در این جاست که کودک و نوجوان دچار آسیب های رسانه ای می شود.

وی با بیان اینکه استفاده کودکان از تبلت و گوشی همراه سبب پایین آمدن بهره هوشی انان می شود اظهار کرد: استفاده پدر ومادر از تلفن های همراه در منزل باید منع باشد تا کودکانشان نیز دلیلی برای استفاده بیش از حد کامپیوتر و یا گوشی همراه نداشته باشند زیرا در صورت مشغولیت مداوم بچه ها با این وسایل در آینده  به اعتیاد بازی های کامپیوتری دچار می شوند.

«خاک بازی» ضد افسردگی کودکان است

وی 13 عامل را برای پرخاشگری کودکان از جمله تقلید از رفتار پدر و مادر برشمرد و گفت: بازی در دوران کودکی سبب باهوش تر شدن بچه ها می شود؛ تفرجگاه کودکان خاک است زیرا خاک بازی تا دو برابر یادگیری کودکان را افزایش می دهد و ضد افسردگی هم هست.

این استاد دانشگاه به خصوصیات تقلیدگری کودکان اشاره کرد و افزود: فرزندان ما بر اساس هر چه آنچه که می بینند تربیت می شوند و زمانی که فرزند خود را به مسجد ببریم مستقیم تاثیر در تربیت مذهبی وی می گذارد زیرا محیط های خوب و رفتار خوب باعث اثرپذیری بیشتر می شود.

حجت الاسلام تراشیون ادامه داد: گاهی تربیت باید نامرئی و پنهان باشد و القا وجود داشته باشد زیرا بچه ها امر و نهی، نصیحت و سرزنش را دوست ندارند  که باید از شیوه های تربیتی والدین حذف شوند.

در ادامه این همایش حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به فعالیت های رابطین خواهر در کانون های مساجد اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این همایش رابطین و اعضای خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، مادران و دانشجویان بودند که در پایان جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.

پایان پیام/

۹۴/۰۲/۱۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]