سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

همزمان با سالروز میلاد حضرت رقیه سلام الله مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت تابستان کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عجل الله مسجد جامع قالهر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ز اراک، حمیدصادقی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دلیجان در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت میلاد باب الحوائج حضرت رقیه سلام الله (س) گفت: نامگذاری فرزندان بانام های زیبای ائمه اطهار علیه السلام در گرایش دینی آنان تاثیر مثبت دارد و اسلام تأکید می‌کند که انتخاب نام نیکو و زیبا برای کودک، حق اوست.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های تابستانی در مسجد به همت کانون افزود: اوقات فراغت ازیک سومناسب‌ترین بستربرای رشد وشکوفایی استعدادهای گوناگون و ابعاد مختلف وجود نوجوانان و جوانان است واز سویی دیگرمی‌تواند زمینه ساز بسیاری ازمشکلات فردی واجتماعی باشد.

صادقی اظهار کرد: والدین باید با آگاهی ودانش و انجام برنامه ای سنجیده و منظم برای اوقات فراغت تابستان فرزندان خود آینده نگری کنند تا فرزندانشان دچارصدمات وضررهای جبران ناپذیر نشوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان تصریح کرد: به لطف خداوند امروزه مساجد با بهره مندی از کانون های فرهنگی هنری توانسته طیف عظیمی از جوانان و نوجوانان را با ارائه برنامه ریزی مناسب به این مکان های معنوی جذب کند.

در ادامه این مراسم اسماعیل سهرابی مسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عجل الله مسجد جامع قالهر گفت: در ایام تابستان این کانون علاوه بر برگزاری کلاس های مذهبی فرهنگی مانند قرآن، احکام، زندگانی اهل بیت و همچنین برگزاری کلاس کامپیوتر متناسب با سن و نیاز شرکت کنندگان اقدام به  برگزاری برنامه های تفریحی متناسب با روحیات نوجوان می کند.

وی برگزاری کلاس های تابستان که سبب استقبال نوجوانان و هم چنین خانواده آنها می‌شود را سبب شروع رابطه مناسب بین نوجوانان و مسجد عنوان کرد.

در ادامه این مراسم که ازفعالان وحافظان قرآنی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع قالهر با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد به مناسبت سالروز میلاد حضرت رقیه سلام الله به هفت نفر از سه ساله های قرآنی حاضر در مسجد هدایایی اهدا شد.

پایان پیام/


۹۴/۰۳/۱۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]