سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فرهنگ مقوله ای کاملا مستقل است و ارتباطی با حوزه های سیاسی و امنیتی ندارد و نباید همواره زیر سایه یک سیاست و مسایل فکری خاصی باشد.

به گزارش روابط عمومی از اراک، حسین شاکری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در جلسه برنامه های طرح اوقات فراغت تابستان 94 دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان که در دفتر ایشان برگزار شد گفت: مسئله فرهنگ و هویت فرهنگی کشور یکی از دغدغه های مسئولان است.

وی افزود: وضعیت موجود فرهنگی بیانگر این است که ما خیلی در حوزه فرهنگ توفیق نداشتیم و البته وضعیت آنقدر سیاه نیست ولی انتظار از جمهوری اسلامی و مسئولان فراتر از این است.

شاکری با بیان اینکه پیشرفت ها و اتقاقاتی که در حوزه های امنیتی، سیاسی، نظامی و بخش های دیگر رخ می دهد قابل تقدیر است ولی در حوزه فرهنگ وضعیت مطلوبی به چشم نمی خورد و اولین چیزی که به ضرس قاطع می توان گفت این است که نباید به دنبال مقصر خاصی بود بلکه کوتاهی از همه قسمت ها ممکن است باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بر خلاف آن چیزی که در گفتار اهمیت خاصی به فرهنگ داده می شود و ان را اساس توسعه عنوان می کنند؛ ولی آنطور که می گویند نیست و اعتبارات فرهنگی کشور افزایش پیدا نمی کند و سالیان سال است که فرهنگ به عنوان زیر مجموعه خدمات در بخش اعتبارات دیده می شود و امید است همانطور که مسئولان در صحبت های خود به فرهنگ می پردازند در عمل نیز غافل نشوند.

وی اعتماد را یک مقوله کاملا فرهنگی عنوان کرد و گفت: اگر این اعتماد از بین برود به اعتقاد و بنیادهای ارزشی هم ضربه وارد می شود و فرافکنی و دنبال مقصر بودن سبب ایجاد بی اعتمادی بین افراد جامعه می شود.

شاکری در ادامه کانون های فرهنگی هنری مساجد را از عظیم ترین مراکز فرهنگی در کشور دانست و اظهار کرد: کار تبلیغاتی برای معرفی فعالیت های کانون های مساجد از ضروریات است که مردم و مسئولان بیشتر با این فعالیت های تاثیر گذار فرهنگی آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حضور طیف گسترده ای از جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد یک مزیت بسیار ارزنده برای فرهنگسازی دینی در جامعه محسوب می شود که نوآوری در این حوزه اجازه روزمرگی به کانون ها را نخواهد داد.

در ادامه این جلسه مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های مساجد در طول ایام تابستان پرداخت و گفت: برنامه های اوقات فراغت تابستان 94 با برگزاری جلسات متعدد و حضور در همه شهرستان های تابعه جهت عقد تفاهم نامه به طور جدی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و هم اکنون بیش از 400 کانون در سطح مساجد شهری و روستایی استان مجری طرح اوقات فراغت آسمانی ها هستند.

وی از تشکیل سه گروه بازرسی از کانون ها خبر داد و افزود: این گروه ها در طول مدت برگزاری کلاس ها روند اجرای برنامه ها را مورد بررسی قرار می دهند.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: اردوی بزرگ اعضای کانون های مساجد به اصفهان به عنوان اختتامیه طرح اوقات فراغت نیز برگزار می شود.

پایان پیام/  


۹۴/۰۳/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]