سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: برنامه های اوقات فراغت امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است تا بتواند جذابیت لازم را برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشد.

خبری

به گزارش روابط عمومی از اراک، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،  مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(26خرداد) در مراسم افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت تابستان 94 در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک گفت: وجود برنامه های فرهنگی و هنری جذاب در مساجد عاملی، مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

وی افزود: مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم ترین اقدامات کانون های مساجد است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در فصل بیکاری جوانان و نوجوانان انجام می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: باید پیش از آنکه دشمن برای نسل جوان ما برنامه‌ریزی کند ما با تدبیر خود و با توجه به امکانات و توانایی‌های نسل جوان خود آنها را در جهت اهداف اسلامی ایرانی هدایت کنیم که در این راستا کانون های مساجد همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت، برنامه‌های متنوعی با موضوع قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و دیگر علاقمندان تدارک دیده شده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه هر چه فاصله مردم با مسجد بیشتر شود آسیب ها و گرفتاری های جامعه نیز بیشتر می شود ادامه داد: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و بایستی با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی در مساجد را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست، نیاز و امکانات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کلاس‌های مختلف قرآنی، احکام، ورزشی، هنری، آموزشی و فرهنگی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه یک برنامه موفق باید جوابگوی انتظارات خانواده، نوجوانان و جوانان و به صورت کلی مجموعه مسجد باشد تاکید کرد: باید از منابع و امکانات موجود مساجد در راستای برنامه های اوقات فراغت بهره گرفت.

وی با بیان اینکه کلاس‌های اوقات فراغت برای رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه آغاز کلاس‌های اوقات فراغت کانون با ایام ماه مبارک رمضان همزمان‌شده است کلاس‌های آموزش، حفظ و روخوانی قران در محوریت کلاس‌ها قرار دادند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در اراک 134، فراهان90، ساوه55، خمین45، خنداب 30، کمیجان27، زرندیه20، دلیجان18، تفرش 17، محلات17و آشتیان 10کانون با عقد و امضای تفاهم نامه مجری برگزاری طرح اوقات فراغت شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: علاقمندان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی می توانند از بیستم خرداد به مسجد برگزار کننده کلاس های اوقات فراغت محله خود جهت ثبت نام مراجعه کنند.

وی زمان آغاز کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه تا بیستم شهریور ماه سال جاری در تفاهم نامه قید شده ومساجد مجری طرح موظفند در این فاصله زمانی نسبت به برگزاری کلاس های مورد نظر اقدام کنند. 

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد از اولویت های مهم سال 94 است که پس از بازدید کارشناسان دبیرخانه از کانون ها، سرانه و سایر حمایت ها براساس رتبه به این مراکز اختصاص می یابد.

پایان پیام/


۹۴/۰۳/۲۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]