سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: روحانیان وعلمای دینی نقش مهمی در ترویج هر چه بیشتر سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی در جامعه دارند.

به گزارش روابط عمومی از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی و امام جمعه اراک، (26 خرداد) در همایش طلایه داران تبلیغ و ائمه جمعه و جماعت مساجد استان مرکزی که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بر اهمیت نقش و وظیفه روحانیان اشاره کرد و گفت: روحانیان و ائمه جماعت باید به این وظیفه خطیر خود توجه فراوان داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیان به عنوان سربازان جبهه اسلام وظیفه مهمی در ترویج و تبیین آموزه های دین و سیره اهل بیت علیه السلام دارند، بیان کرد: باید با کلام و بیان خود به تبیین این مهم پرداخته سیره اهل بیت و ارزش های دینی را در جامعه بیش از پیش ترویج دهند.

آیت الله دری نجف ابادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود علما و بزرگان دینی در جامعه بیان کرد: روحانیان و ائمه جماعت باید با الگوگیری از این علمای بزرگ وحرکت در مسیر آنان علاوه بر تقویت روحیه دینی و معنوی بیش از پیش خود گام های موثری در راستای ترویج و گسترش آموزه های دینی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان بردارند.

این مقام ارشد استان با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی باید در جامعه ترویج یابد، اضافه کرد: این مهم وظیفه روحانیان است و باید با اشاعه فرهنگ ساده زیستی، زهد، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مولفه های اقتصاد مقاومتی در جامعه، رسالت خود را انجام دهند.

روحانیان الگو افراد جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به اینکه روحانیان و علمای دینی الگوی برای افراد جامعه هستند، بیان کرد: قشر روحانی باید با رفتار و کردار خود در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و با این رفتار خود زمینه را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های فرهنگی و شوم دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در صدد خدشه دار کردن ارزش های اسلامی هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود تمام توان را بکار گرفته اند.

امام جمعه اراک با اشاره به با سازماندهی گروهای تکفیری از قبیل داعش توسط استبار جهانی و دشمنان اسلام بیان کرد: آنها سعی در بر اندازی مذهب تشیع دارند و می خواهند با این کشتار بی رحمانه خود به اهداف شوم خود در منطقه دست یابند.

این مقام مسئول اضافه کرد: جامعه روحانی باید آگاه و هوشیار باشد و به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در این زمینه پرداخته و علاوه بر آن در این هجمه های بی امان خود را در خط مقدم جبهه بداند و با مجاهدت های شبانه روزی از دین مبین اسلامی صیانت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه رمضان ماه مهمانی الهی و فرصت مناسبی برای ارتباط هر چه بیشتر و گسترده تر با پروردگار متعال است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به نقش و وظیفه روحانیان در این ماه با برکت اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای هدایت اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به راه اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام است.

این مقام ارشد استان اضافه کرد: روحانیان و ائمه جماعت با مطالعه دقیق به بیان مطالب کارشناسی و مستند پرداخته و گامی اساسی در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی  بردارند.

پایان پیام/


۹۴/۰۳/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]