سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی واحد اراک از شرکت ۳۷۲ نفر دانشجوی این واحد دانشگاهی در طرح ضیافت اندیشه ویژه ماه رمضان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی حجت‌الاسلام هادی ساجدی‌فر، مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رحمت و برکت الهی در اراک گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ و معارف دینی و اسلامی در بین افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان است که باید از این فرصت بهره لازم را برد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی اراک تنها برگزارکننده طرح ضیافت اندیشه قرآنی دانشجویی درکشور است، بیان کرد: طرح ضیافت اندیشه قرآنی ویژه دانشجویان برای دومین سال متوالی است که به عنوان تنها برگزارکننده در این واحد دانشگاهی برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح درکشور در 12 روز اول ماه مبارک رمضان از 28 خرداد الی 8 تیرماه 94 برگزار می شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح استفاده هرچه بیشتر دانشجویان از فضای معنوی این ماه مبارک دردانشگاه آزاداسلامی است .

وی با اشاره به ثبت نام 372 نفر دانشجو در این طرح، ادامه داد:  در این طرح به دلیل محدودیت از 372 نفر دانشجو ثبت نام شده که از این تعداد 220 نفر خانم و152 نفر برادر هستند.

حجت الاسلام ساجدی فر اظهار کرد: در این طرح شرکت کنندگان به ‌صورت حضوری در کلاس‌های مجزا خواهران و برادران قبل از افطار در مجتمع قائم فراهانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک حضور می یابند.

مسئول طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه دانشجویان می توانند علاوه بر استفاده از برنامه های فرهنگی طرح، 4 واحد درسی را از دروس ارائه شده (انقلاب اسلامی،تفسیرموضوعی قرآن واندیشه اسلامی2)انتخاب نمایند اظهار کرد:  در صورت گذراندن طرح و قبولی درآزمون این 4 واحد برای آنها محسوب خواهدشد.

حجت‌الاسلام ساجدی‌فر ماه رمضان را فرصت بسیار مناسبی برای انتقال معارف قرآن و اهل بیت علیه السلام دانست و اظهار کرد:  با توجه به اینکه مخاطبان این طرح دانشجویان و جوانان است در این طرح از بهترین مبلغان و استادان کشوری جهت ارائه دروس و سخنرانی دعوت شده است.

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر کلاس های آموزشی کلاس های فرهنگی با موضوعاتی از قبیل بررسی مسائل منطقه،آسیب های اجتماعی، شیطان شناسی، جغرافیای قصص قرآنی، پخش و نقدفیلم، فضائل ماه مبارک رمضان، بررسی وتحلیل بازی های رایانه ای و... برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ساجدی فر مراسم مناجات خوانی توسط مداحان اهل بیت علیه السلام را از جمله برنامه های این ماه دانست و اظهار کرد: علاوه بر این برنامه ها کرسی های تلاوت با حضورقاریان برتر استانی وکشوری برگزار می شود و بعد از آن نمازجماعت در پردیس دانشگاه اقامه و سپس روزه داران بر سر سفره های افطاری می نشینند.

پایان پیام/

۹۴/۰۳/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]