سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاونت مشارکت های کمیته امداد امام (ره) استان مرکزی ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری را از اهداف تاسیس این مراکز عنوان و تصریح کرد: استقرار و مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله از دیگر اهداف تأسیس مراکز نیکوکاری است.

به گزارش روابط عمومی از اراک  به نقل از دیار آفتاب حسین محمدی، معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی  گفت: بیش‌ترین تعداد مراکز نیکوکاری را در اراک با ۹ مرکز نیکوکاری و کم‌ترین در شهرستان‌های محلات و خنداب با یک مرکز نیکوکاری است.


محمدی اظهار کرد: از آغاز فعالیت مراکز نیکوکاری طی یک سال گذشته توسط نیکوکاران استان مرکزی مبلغ ۴۷ میلیارد ریال در این مراکز جمع‌آوری و در اختیار محرومان قرار گرفت.


وی ایجاد همبستگی، تکامل و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری را از اهداف تاسیس این مراکز عنوان و تصریح کرد: استقرار و مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و با محوریت مسجد محله از دیگر اهداف تأسیس مراکز نیکوکاری است.


معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی یادآور شد: تا کنون سه هزار و ۳۶۴ نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان مرکزی ثبت‌نام کردند و در سطح استان ۴۵۶ حامی و ۵ هزار و ۵۰۷ امدادیار نیروی افتخاری نیز در این مراکز فعال هستند.


محمدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده گفت: با توجه به عملکرد سال گذشته در جمع‌آوری صدقات در سطح استان مرکزی مبلغ ۶۴ میلیارد ریال صدقه جمع‌آوری شده است.


وی افزود: کمک‌های مردمی که برای اطعام نیازمندان در سال گذشته جمع‌آوری شده مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و در جشن نیکوکاری سال گذشته مبلغ ۴۴ میلیارد ریال بوده است.


معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی با اشاره به عملکرد زکات تصریح کرد: در سال  گذشته مقدار زکاتی که جمع‌آوری شد ۶۷ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۰ درصد برای فقرا و ۹۰ درصد نیز برای پروژه‌های عمرانی صرف شده است.


محمدی افزود: امسال تصویب شده که اولویت هزینه‎کرد زکات رسیدگی به محرومان باشد و باید مقدار زکات جمع‌آوری شده ۶۰ درصد به محرومان و ۴۰ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شود.


وی با اشاره به طرح مسجد محوری خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده در سطح استان مرکزی یک‌هزار و ۶۰۰ مسجد دسته‌بندی شده که با تصمیمات اتخاذ شده درباره اطعام نیازمندان و حامی‌یابی امیدواریم از این پتانسیل بتوان در جهت کمک و حامیابی برای ایتام و محرومان بهره گرفت.


انتهای پیام/

۹۴/۰۳/۳۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]