سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بازیابی هویت زن مسلمان ایرانی یکی از اساسی ترین وظایف زنان در کانون ها است و در این راستا الویت های حوزه زنان باید دوباره ارزش گذاری شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک  زهرا بیگدلی، مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(1مرداد) در همایش یکروزه گوهر وجود که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: درمصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی  هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجدمقابله با تهاجم فرهنگی و ذیل آن احیا کارکردهای فرهنگی مساجد آمده است..

وی افزود: دفترامور خواهران ستاد عالی کانون های مساجد کشور با هدف احیا گفتمان نظام زن و خانواده از طریق کانون های فرهنگی هنری در بستر مساجد، در جهت شناسایی، ساماندهی، به کارگیری وارتقا ظرفیت ها و قابلیت های خواهران در مساجد و بر اساس اولویت های ستادی تلاش می کند و مساجد می توانند احیاگر گفتمان نظام زن و خانواده اسلامی باشند.

بیگدلی شناسایی و بکارگیری ظرفیت ها، استعدادها و قابلیت های خواهران فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای اصول و سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد کشور را از جمله برنامه های واحد خواهران دانست و افزود: طراحی مکانیزم هایی جهت بروز و ظهور هویت و شخصیت زن مسلمان ایرانی و الگو قرار گرفتن زن مسجدی از وظایف خطیر ما است.

مسئول واحد خواهران ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: چشم اندازی در دفتر امور خواهران ستاد تدوین شده با هدف کلان احیای گفتمان نظام زن و خانواده  که برای رسیدن به آن برنامه های مختلفی نیز در الگوی جامع دفتر مد نظر است. اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر. کار آفرینی. خانواده .جمعیت و بصیرت افزایی  از جمله ماموریتهای ستاد در سال 94است که رابطین خواهر نیز باید آنها را در طرحهای خود لحاظ نمایند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری رابطین خواهر غیر از برنامه های عمومی  حضور فعال و هدفمند در جبهه جنگ نرم است اظهار کرد: برای رسیدن به هدف نهایی  باید وفاق وجود داشته باشد ویک نقشه راه  جامع مورد نیاز است که این مهم کانون ها را در رسیدن به مقصد و  مسجد طراز اسلامی یاری می کند.

بیگدلی با اشاره به وجود بیش از 20هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور ادامه داد: خواهران فعال مسجدی پیش از راه اندازی کانون نیز حضور چشمگیر در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی داشتند که تاسیس کانون ها توانست این فعالیت ها را هدفمند، منسجم و دقیق تر طراحی کند.

وی افزود: در این میان  مجموعه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد یکی از بهترین ظرفیت ها برای احیا این گفتمان- نظام زن و خانواده- است. وجود شبکه ای منسجم و هدفمند و همچنین بستری مساعد چون مساجد  ، امکان بستر سازی جهت تحقق این الگو وگفتمان و تسریع این گفتمان به بدنه جامعه را کاملا فراهم می نماید.که رابطان خواهر باید تمام هم و تلاش خود را در این زمینه به کار ببندند.

مسئول دفتر امور خواهران ستاد در پایان گفت : از آنجا که احیا کارکردهای فرهنگی مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی ماهیتا و اصالتا ماموریت کانونهای فرهنگی مساجد می باشد این کار یعنی گفتمان سازی نظام زن و خانواده از وظایف این مجموعه است. و به عنوان بخشی از این روند مهم و محوری ،سند چشم انداز دفتر امور خواهران ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با انجام مطالعات گسترده کارشناسی طی شش ماه با بهره گیری از دیدگاه ها و نقطه نظرات سازنده ی صاحبنظران و نخبگان جامعه ی زنان ترسیم و تدوین گشت و حرکتی جدی و فزاینده و هدفمند در چارچوب این چشم انداز آغاز گشته است و برنامه ها ی مرتبط با حوزه ی خواهران در کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با اینسمت و سو در حال اجرا می باشد.

در این زمینه با عنایت به ملزومات ،به منظور کسب توفیق در نتایج پیش بینی شده ،ضمن طراحی و ترسیم دقیق اهداف و گام های تحقق آنها، بررسی علمی نیازها و نگرشهای اجتماعی و فرهنگی جامعه و مناسبات حاکم ؛ شناسایی قابلیت ها ،ظرفیت ها و توانمندیهای موجود در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری ؛بررسی موانع و محدودیتها و در نهایت ،نظارت و ارزشیابی بر روند تحقق برنامه ها بطور جدی مد نظر قرار گرفته است.تشکیل شورای مشورتی در 32 دبیرخانه مستقر در استانها و تشکیل جلسات کارشناسی از اولین اقدامات می باشد که از انسجام و تداوم بالایی برخوردار هستند.

در ادامه این همایش دکتر علیرضا لاور مدیر کل آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز به بیان سخنانی در خصوص نقش خواهران در مسجد پرداخت.

پایان پیام/

۹۴/۰۵/۰۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]