سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: باید با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی نوجوانان و جوانان در مساجد را فراهم کنیم.


به گزارش روابط عمومی حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(4مرداد) در جلسه اوقات فراغت آسمانی ها که در سالن جلسات این دبیرخانه برگزار شد، گفت: مسجد ظرفیت های مختلفی دارد و باید متناسب با ظرفیت ها و امکانات موجود در هر مسجد و محله برای گروه های مختلف سنی برنامه ریزی شود.

وی افزود: برنامه های اوقات فراغت سبب شکوفایی استعدادها و تفکر افراد می شود که این موضوع وجه متمایز با برنامه های رسمی آموزشی است زیرا در فصل اوقات فراغت با بهره گیری از ظرفیت های آموزشی  و فرهنگی و تفریحی فرصت برای شکوفایی سلایق و علاقه ها فراهم می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت، اردوهای تفریحی ، تقویت روحیه خودشکوفایی، رشد مهارت ها، احساس ارزشمند بودن، توجه به ارزش های معنوی از نکات ارتقایی و اهداف برگزاری برنامه اوقات فراغت در مساجد است.

 وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت اگر به خوبی مدیریت شود نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت بیان کرد: وجود برنامه های فرهنگی و هنری جذاب در مساجد عاملی، مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: برنامه های اوقات فراغت امسال به گونه ای برنامه ریزی شده است تا بتواند جذابیت لازم را برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد داشته باشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه در خصوص برگزاری اردوی بزرگ پایان دوره اوقات فراغت اظهار کرد: این اردو با حضور دو هزار نفر در قالب7 گروه از بین برادران 10 تا 15 سال و خواهران 10 تا 18 سال فعال اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان برگزار می شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این اردو از 18مرداد ماه سال جاری تا بیست و پنجم این ماه در اردوگاه بزرگ شهید بهشتی اصفهان با پیش بینی برنامه های تفریحی، آموزشی و بازدید از اماکن تاریخی ومذهبی این استان برگزار می شود.

در ادامه این نشست هر یک از کارشناسان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و مسئولان مناطق ویژه شهرستان های ساوه و خمین نیز به بیان سخنان خود در خصوص برگزاری طرح اوقات فراغت و بازرسی و بازدید از کانون ها پرداختند.

پایان پیام/

۹۴/۰۵/۰۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]