سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: تلاش‌های امام جواد علیه السلام در پیشرفت اسلام و تداوم تمدن اسلامی نتایج و آثار زیادی در بر داشت.

به گزارش روابط عمومی از ارک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام  گفت: امام جواد(ع) از جمله ائمه ای است که کمترین سن (8 سالگی) را در میان امامان داشته و در دوران طفولیت این نقش را به بهترین نحو عهده دار شدند.

وی اضافه کرد: امام محمد تقی(ع) در مباحث روش شناسی از تفسیر قرآن به قرآن استفاده می کردند و از طرف دیگر به تفسیر آیات فقهی قرآن می پرداختند و در طول عمر گرانبهای خود در جهت صیانت از اسلام ناب محمدی صلی الله تلاش‌های ارزشمندی را به ثمر نشاند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه در زمان امام جواد(ع) بحث علم آموزی رواج داشت و مامون درصدد بود که با برگزاری مذاکره ومناظره های علمی مقدمه شکست امام جواد (ع) را فراهم کند ادامه داد: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می شد، پیروز این مباحث ومناظره های علمی حضرت امام جواد (ع) بود، زیرا که علم آن حضرت الهی بود.

مسئول دبیرخانه کانون  های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ساده‌زیستی امام جواد (ع) را در زندگی را الگویی برای جامعه امروزی دانست و اظهار کرد: از تأکیدات مهم امام جواد (ع) کسب روزی حلال و کار و تولید است.

وی افزود: امروزه باید جوانان انقلابی و مومن کشور با الگوپذیری از امام جواد (ع) از تشریفات زندگی بکاهند و هدف خود را در زندگی ساختن زندگی مادی صرف نباشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری در پایان به برگزاری مراسم سوگواری و شهادت جوادالائمه علیه السلام در همه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: امشب مساجد در سوگ شهادت نهمین امام شیعیان امام محمدتقی(ع) غرق در ماتم و اندوه است.

پایان پیام/

۹۴/۰۶/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]