سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: ملاک‌های ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تقوا بوده است که خوشبختی جاودانه ای را برایشان رقم زد.



به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به  مناسبت اول ذیحجه سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) گفت: ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه (س) بهترین و مناسب ترین الگو برای خانواده های ایرانی است و ساده بودن این ازدواج باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد.

وی افزود: بشر هر چه پیش می‌رود به گزاره‌های اخلاقی بیشتر نیازمند است و حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نیز رمز استمرار زندگیشان اخلاق و تقوا بود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: در اسلام در زمینه مسئله ازدواج تاکید فراوان شده و تشکیل خانواده یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: بالارفتن سن ازدواج در جامعه ایران عواقب وخیمی از جمله گسترش فساد خواهد داشت و متاسفانه سخت گیری خانواده ها برای ازدواج جوانان منجر به کم شدن میزان ازدواج شده است.

وی ازدواج آسان و فارغ از هرگونه تجملات را نیاز روز جامعه دانست و گفت: ازدواج آسان از درس های آسمانی دین مبین اسلام است که امروزه متاسفانه برخی با مهریه و جهیزیه های سنگین آن را مورد غفلت قرار می دهند و تا جایی پیش می رود که جوانان به علت عدم توان هزینه های سنگین ازدواج، از انجام این امر الهی سر باز می زنند که همین موجب بار آوردن فساد و ابنذال در جامعه می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه به برگزاری مراسم جشن در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری هستند اشاره کرد و گفت: دربرخی از مساجد زوج های جوان موفق و زوج های قرآنی مورد تقدیر قرار می گیرند.

پایان پیام
۹۴/۰۶/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]