سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی گفت: آیت الله خزعلی همواره جوانان را به انس با علما و روحانیت دعوت‌ می‌کرد.



به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی ، گفت: درگذشت عالم ربانی آیت الله خزعلی ضایعه ای برای جامعه اسلامی است و ایشان که ریاست بنیاد بین المللی غدیر را به عهده داشتند در آستانه ایام دهه ولایت و امامت دار فانی را وداع گفتند.

وی افزود: آیت‌ الله خزعلی ‌در سخنرانی های‌ خود همواره‌ بر اسلام‌ ناب‌ و اصیل‌ پای‌ می‌فشرد و جوانان‌ را به‌ اُنس‌ با علما روحانیت‌ شیعه‌ و پرهیز از فراگیری‌ اسلام‌ از دست‌ دیگران‌ دعوت‌ می‌کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: آیت الله خزعلی در سال های‌ تحصیل‌ و مبارزه‌ خدمات‌ فرهنگی‌ و علمی‌ شایانی‌ به‌ جامعه‌ اسلامی‌ ارزانی‌ داشته‌ است‌ و مهم‌ترین‌ خدمت‌ فرهنگی‌ ایشان‌ در دوره طاغوت‌، تنویر افکار عمومی‌ و آگاه‌ کردن‌ جوانان‌ مستعد و انقلابی‌ از خطرهای‌ موجود، همچون‌ جریان های‌ التقاطی‌ و تز اسلام‌ منهای‌ روحانیت‌ و مبارزه‌ با جریان‌ روشنفکری‌ غیر متعهّد بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بابیان اینکه بیشتر مطالعات‌ و فعالیت های‌ ایشان‌ دربارة‌ قرآن‌ و نهج‌ البلاغه‌ است‌ اظهار کرد: در زمینه‌ فعالیت های‌ علمی‌، تنها اثری‌ که‌ از وی‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌، تفسیر سورة‌ فاتحة‌ الکتاب‌ است‌.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان مرکزی افزود: حضرت‌ آیت‌ الله خزعلی‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ نیز فعالیت های‌ گسترده‌ای‌ برای‌ پیشبرد انقلاب‌ انجام‌ داده‌ است‌؛ وی‌ در این‌ سالها، همواره‌ یار صدیق‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، حضرت‌ آیة‌ الله خامنه‌ای‌ بوده‌ و همواره‌ مردم‌ را به‌ پیروی‌ از ولایت‌ مطلقة‌ فقیه‌، و شناخت‌ هوشمندانة‌ توطئه‌های‌ دشمن‌ و نیز مبارزه‌ با خط‌ نفاق‌ تشویق‌ می‌کرده‌ است‌.

ابوالقاسم خزغلی/دوستدار خمینی

وی ضمن اشاره به خاطره ای از حسن حبیبی از اعضا هیات امنا بنیاد بین المللی غدیر در جلسه سالانه دبیران مورخ نوزدهم شهریور ماه سال 94 گفت: حسن حبیبی نقل کرد  آیت الله خرعلی به بنده فرمودند پس از مرگ من هیچیک از القاب را بر روی سنگ قبرم ننویسید تنها این عبارت نگاشته شود: ابوالقاسم خزغلی/دوستدار خمینی.

 آیت‌ الله ابوالقاسم‌ خزعلی‌، در اول فروردین سال‌ 1304 هجری‌ شمسی‌ در بروجرد، از توابع‌ استان‌ لرستان‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی(نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود.

 آیت الله ابوالقاسم خزغلی صبح امروز (25شهریور) در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

پایان پیام
۹۴/۰۶/۲۵
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]