سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: امام محمد باقر علیه السلام چشمه جوشان علم پیامبر صلی الله را جاری کرد و پس از آن به عنوان شکافنده علوم مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقرعلیه السلام  گفت: امام محمدباقر علیه السلام همان طور که علمشان بالا بود، طاعت و بندگی آن حضرت نیز در مقابل خداوند بیشتر بود.

وی افزود: امام باقر علیه السلام با بیان علوم حقه و دعوت به اسلام ناب محمدی صلی الله پایه های حکومت بنی امیه را متزلزل کرد که سرانجام، منجر به سقوط دهها ساله حکومت استبدادی بنی امیه شد.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه شخصیت علمی امام محمدباقر علیه السلام برای همه شناخته شده است دامه داد: شخصیت سیاسی ضداستکباری امام باقر علیه السلام کمتر شناخته شده در حالی که تلاش علمی آن حضرت در راستای حرکت سیاسی ولایی ایشان بر ضد دستگاه اموی بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه هر یک از ائمه طاهرین علیه السلام در زمان خود نقش به خصوصی داشتند مثلا پیامبر صلی الله و حضرت علی علیه السلام  پایه گذار اسلام و گسترش آن در جامعه بودند، تصریح کرد: امام باقر علیه السلام در زمان خود توانستند با جوامع متمدن آن روز مانند ایران باستان و روم رابطه تمدنی بر قرار کنند و این امر در جامعه اسلامی تازگی داشت و از این لحاظ پایه گذار تمدن نوین و مکتب فکری شیعه بودند.

وی اظهار کرد: امام علیه السلام در آن زمان به خوبی توانست مذهب شیعه را در عرصه فکری به عنوان یک مکتب نظام مند پیش ببرند.

حجت الاسلام ذوالفقاری به برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در سوگ شهادت پنجمین امام شیعیان امام محمدباقر علیه السلام اشاره کرد و افزود: در شب و روز شهادت امام محمدباقر علیه السلام کانون های فرهنگی هنری مساجد با نصب پارچه های سیاه و دعوت از سخنرانان برجسته اقدام به برگزاری مراسم شهادت این امام همام می پردازند.

پایان پیام

۹۴/۰۶/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]