سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مراسم پرفیض دعای عرفه در کانون فرهنگی هنری مساجد این استان و با حضور پرشور اعضای این کانون ها برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت: در روز عرفه همه کانون های شهری و روستایی سراسر استان مرکزی میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام هستند.

وی با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روز عید سعید قربان، از برگزاری جشن ها، نصب بنر، پخش بروشور، برگزاری جلسات سخنرانی، اجرای مسابقات فرهنگی و مذهبی، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت علیه السلام و پخش نقل و شیرینی خبر داد.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: علاوه بر دعای عرفه، مراسم روضه خوانی، سینه زنی و ذکر مصیبت به مناسبت سالروز شهادت مسلم بن عقیل از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای روز عرفه است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه در روز عرفه حضوردسته جمعی و در کنار یکدیگر در هنگام دعا استجابت را نزدیک تر می کند اظهار کرد: دعای عرفه که مربوط به امام حسین علیه السلام بوده و در واقع یک دوره درس عرفان و معرفت شناسی است.

وی با بیان اینکه دعای عرفه سراسر بندگی و خشوع در برابر باری تعالی است، گفت: با قرائت این دعا و برگزاری مراسم معنوی و پرفیض در مساجد استان مرکزی در کنار ایجاد حس و حال معنوی روحیه عبودیت و بندگی نیز تجلی می‌یابد.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری خاطرنشان کرد: روح عرفان و معرفت در عرصه توحید الهی در فرازهای مختلف این دعا موج می زند و سالکان راه حقیقت را در طی مراحل سیر و سلوک استوارتر، مصمم تر و مشتاق تر می کند.

وی افزود: امام حسین علیه السلام مناجات عاشقانه خود را به عنوان یک منشور جاویدان توحیدی برای اهل ایمان در روز عرفه برای تمام ازمنه به یادگار گذاشته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری هرچه با شکوه دعای عرفه و برنامه‌های معنوی می‌تواند در افزایش روحیه عبودیت و بندگی مردم و پررنگ شدن اعتقادات و باورهای دینی مؤثر واقع شود.

مراسم دعای عرفه همزمان با سراسر کشور ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم مهرماه در ۱۱۷ مسجد، مصلی و بقاع متبرکه استان مرکزی شامل ۴۸ مکان شهری و ۶۹ مکان روستایی برگزار می شود.

پایان پیام

۹۴/۰۷/۰۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]