سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: روز مباهله فرصتی برای توسعه و گسترش معارف علوی و رضوی است.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت روز مباهله ، گفت: روز مباهله بهانه و فرصتی است که به عنوان نقطه عطف تاریخی می توانیم معارف علوی و غدیر و همچنین معارف رضوی را توسعه و ترویج دهیم.

وی افزود: توسعه بخشی موضوعات دینی سبب خواهد شد تا زمینه فعالیت نهادهای مردمی به صورت خود جوش در سراسر کشور در موضوعاتی چون مباهله فراهم شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه خانواده‌ها باید جریان‌های پیش آمده در روز مباهله را به کودکان و فرزندان خود بازگو کنند گفت: روز مباهله نقش پر اهمیت اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه السلام در دین را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را به عنوان بهترین و نزدیک‌ترین زن به خودشان وارد میدان مباهله کردند گفت: حضور ایشان در مباهله به این معناست که پیامبر(ص) بهتر از حضرت زهرا(س) را برای مباهله نیافت زیرا حضرت فاطمه(س) سرور زنان بهشت هستند.

این مقام مسئول با شاره به این که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در سن کودکی خود به همراه پیامبر(ص) در مباهله شرکت کرده بودند، افزود:  مسیحیان نجرانی گفتند ما با کودکان مباحثه نمی کنیم و باید انصار و مهاجرین در مباحثه حضور داشته باشند که پیامبر(ص) در جواب آنها فرمود اصحاب، انصار و مهاجرین من این بزرگواران هستند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه روز مباهله عزت و افتخار مسلمانان و علی الخصوص شیعیان را رقم زد ادامه داد: شیعیان باید به دینی که مبتنی بر وحی و وحدانیت است مباهات کنند.

۲۴ ذی‌الحجه روز مباهله است و مباهله در لغت به معنای لعنت و نفرین کردن است؛ روزی که مسلمانان و مسیحیان نجران پس از بحث و گفتگوهای طولانی نتیجه می‌گیرند تا برای اثبات حقانیت خود دو طرف همدیگر را لعن کنند تا خداوند نفرین آنکه را بر حق است اجابت کند.

پایان پیام

۹۴/۰۷/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]