سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: کسانی که با قرآن کریم عجین هستند و مسیر زندگی شان را با قرآن تعیین می کنند قطعاً سعادتمند خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شامگاه گذشته (17مهر) در مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی دهمین دوره از جشنواره قرآنی «مدهامتان» که در شهرستان خمین برگزار شد گفت: متعلمان قرآن باید جلوه‌ای از متانت و الگوی اخلاق باشند.

وی با بیان اینکه تاسیس موسسات قرآنی در راستای ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی کاری خوب و ارزشمند است افزود:  باید مراقب بود که قرآن از مساجد جدا نشوند و همواره مساجد محل یادگیری قرآن کریم و آموزه های این کتاب نورانی باشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: برگزاری مسابقات ایجاد جرقه ای برای ارتباط باقرآن کریم است و گرنه صرف برگزاری مسابقات قرآن مفید نیست بلکه رواج اخلاق و آموزه های قرآنی در جامعه باید بازدهی برگزاری مسابقات قران کریم باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: قرائت قرآن باید همراه اخلاص باشد تا انسان را به هدایت نزدیک کند مصداق کربلایی کاظم ساروقی که با اینکه فردی امی و بیسواد بود در اثر انجام فرامین الهی به یکباره حافظ کل قرآن کریم شد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مفاهیم قرآن باید به متن زندگی ما آورده شود و باید به آن توجه کنیم واین کتابی برای همه دوران است.

همچنین رضا کوچکی، مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین به ارائه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: 200 نفر از خواهران و برادران علاقمند به ساحت مقدس قرآن کریم در مرحله شهرستانی مسابقات مدهامتان با یکدیگر به رقابت پرداختند که نفرات اول در هر بخش راهی مرحله استانی این دوره از مسابقات شدند.

در ادامه این مراسم که فرماندار خمین، نماینده ولی فقیه در سپاه خمین، برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین حضور داشتند، گروه سرود کانون فرهنگی هنری شهید ترابی خمین به اجرای برنامه پرداختند از نفرات برتر در هر رشته در بخش خواهران و برادران با اهدای هدایایی تقدیر شد.

مرحله شهرستانی دهمین دوره از جشنواره قرآنی «مدهامتان» روز گذشته با حضور شرکت کنندگان در کانون فرهنگی هنری شهید علی ترابی مسجد امام خمینی(ره) شهرستان خمین برگزار شد.

در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ (1،3،5،10،20 و کل)، تصحیح قرائت و اذکار نماز(8 تا  15سال)، اذان، تفسیر ویژه ائمه‌جماعات، ترتیل، و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه با یکدیگر به رقابت ‌پرداختند.

پایان پیام


۹۴/۰۷/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]