سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: برگزاری مراسم عزاداری فرصتی است تا به زوایای مختلف واقعه کربلا و عاشورا پرداخته شود.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری اباعبداله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان به روابط عمومی در اراک گفت: با توجه به فلسفه عاشورا و اهمیت این واقعه مهم باید در این موضوع بیش از پیش دقیق شد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین علیه السلام برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود افزود: اجرای این فریضه الهی واجب است و همواره بایستی عمل کننده به معروفات و مقابله با منکرات باشیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: آیین های ویژه محرم و صفر در مناطق مختلف روستایی و شهری استان با حضور جوانان و نوجوانان در کانون های مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه آیین های ماه محرم در استان با محوریت مسجد و اجرای برنامه های قرآنی است، افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد و ائمه جماعات اقامه نماز اول وقت، نماز جماعت ظهر عاشورا و برگزاری آیین های دعا به ویژه ادعیه صحیفه سجادیه در اولویت برنامه های کانون های مساجد قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت محرم و شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: این مسابقه ویژه کودکان 5 تا 10 ساله طراحی شده که به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا می شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی بزرگ بانوی کربلا و پیام رسان واقعه عاشورا حضرت زینب سلام الله بین خواهران عضو کانون های مساجد خبر داد و افزود: این مسابقه با هدف ترویج و نهادینه کردن سیره و منش حضرت زینب سلام الله به عنوان بانوی صبر و استقامت بین خواهران است.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه توزیع بسته های فرهنگی بین کانون های مساجد را از دیگر برنامه های این دبیرخانه در آستانه ماه محرم دانست و تصریح کرد: پوستر، بنر، کتاب، بروشور، نرم افزار مداحی و نکته های ناب و سخنرانی اساتید و بزرگان در خصوص محرم و پرچم های مشکی محتویات این بسته های فرهنگی است که توزیع آن از امروز(21مهر) بین کانون ها آغاز شده است.

روابط عمومی


۹۴/۰۷/۲۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]