سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: آسیب های موجود در عزاداری ها با اتصال به مسجد حذف می شود.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شعادت اباعبداله الحسین علیه السلام و 72تن از اصحاب باوفایشان در صحرای کربلا  گفت: امید است عزاداران با خلوص نیت در عزادارهایشان در این ایام توشه خوبی برای بقیه ماه های سال بردارند.

وی با بیان اینکه چنانچه برنامه های عزاداری در دامن و پناه مسجد کشیده شود آسیب هایی که امروزه در عزاداری مشاهده می شود پالایش شده و کم کم حذف و از بین می روند ادامه داد: به طور مثال محل آماده سازی هیئات عزاداری از مسجد آغاز شود یا پایان آن در مسجد باشد.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به هدف از قیام امام حسین علیه السلام و برپایی نماز که بزرگترین معروف است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ نماز خوانی و احکام نماز و اهمیت اقامه نماز اول وقت باید در برنامه تمام هیئات عزاداری قرار گیرد تا به نوعی فرهنگ عاشورا بین جوانان جاری و ساری شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر عزاداران تا پاسی از شب مشغول عزاداری باشند برای بیدار شدن و اقامه نماز صبح مشکل پیدا می کنند که باید به پایان زمان عزاداری در شب توجه بیشتری شود و اقامه نماز را مقدم بر همه برنامه های خود بدانند.

وی گفت: محرم و صفر بهترین زمان برای تبلیغ دین و هدایت مردم و به خصوص نسل جوان به سمت معارف اصیل الهی است و منابرمساجد باید در این ایام مکانی برای تبیین  فلسفه عاشورا برای عزاداران باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین برگزاری برنامه های قرآنی در مساجد و سوق دادن هیئات عزاداری به این برنامه ها را سبب رونق فرهنگ اصیل عزاداری حسینی بدون ایجاد آسیب وانحراف دانست.

پایان پیام

۹۴/۰۷/۲۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]