سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: زیبایی های معنوی باید توسط کانون های مساجد با بهره گیری از ظرفیت هنر به بهترین شکل به نسل جوان معرفی شود.


به گزارش روابط عمومی  از اراک، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(10آبان) در دیدار با کارمندان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان گفت: دبیرخانه مساجد از نهادهای بی حاشیه و بی سرو صدایی است که علیرغم کارهای بزرگ فرهنگی، از تظاهر و بزرگ نمایی به دور است.

وی افزود: امروز که از نزدیک با اعضای دبیرخانه آشنا شدم احساس آرامش می کنم و این آرامش را از چهره های نورانی و با ایمان شما اهالی مسجد به راحتی می توان دریافت کرد.

حقیقی با بیان اینکه بنده از بنیانگذاران کانون های فرهنگی هنری مساجد هستم و ارتباطم با این اماکن امن الهی خوب است ادامه داد: امید است با  ارتباط متقابل ارشاد با مجموعه دبیرخانه بتوان گام های بزرگی در راستای توسعه کانون های مساجد برداشت.

وی اظهار کرد: احیای کارکردهای مسجد، جذب نوجوانان و جوانان به خانه های امن الهی، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(علیهم السلام) و مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد را به عنوان مراکز تاثیرگذار وظیفه خود دانست و تصریح کرد: مسجد و کانون مرکز توجه و خواستگاه دین است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این دبیرخانه گفت: طرح اوقات فراغت تابستان 94 با حضور فعال و بی نظیر اعضای کانون ها در مساجد سراسر استان برگزار شد و اختتامیه این طرح با برگزاری اردوی دو هزار نفری به استان اصفهان به پایان رسید.

وی با بیان اینکه  پویایی لازم درمجموعه دبیرخانه موج می زند افزود: برنامه های مختلف در مناسبت های مذهبی و ملی به همت این دبیرخانه در قالب ها و رشته های متنوع در همه سنین برگزار می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد: هم اکنون 502 کانون فرهنگی هنری در سطح شهرها و روستاهای استان مشغول به انجام فعالیت های فرهنگی و دینی هستند و طبق سهمیه تا پایان سال به این تعداد افزوده خواهد شد.

سید مهدی حقیقی 28 مهرماه سال جاری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

پایان پیام/
۹۴/۰۸/۱۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]