سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

سوگواره حضرت رقیه دختر سه ساله سید الشهدا علیه السلام امروز (۲۱آبان) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی  از اراک، این سوگواره که به همت کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام اراک برگزار شد، جمع کثیری از دانش آموزان مدارس دخترانه کوی امام علی علیه السلام اراک حضور داشتند.

 

سوگواره بانوی سه ساله از سری برنامه های شکوفه های فاطمی و یاوران فاطمی است که به همت کانون شهید کوچکی تخصصی نماز ویژه اعضای کانون ها در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سیدتقی امینی، مسئول کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی و امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام اراک در این سوگواره گفت: حضرت رقیه (س) سفیر کوچک قیام عاشورای سیدالشهدا بود که نقش بسیار تاثیر‌گذاری درتبدیل این قیام به یک جریان سیال تاریخی داشت.

وی افزود: از لحظه ورود کاروان به کربلا، رقیه لحظه ای از پدر جدا نمی شد، شریکِ غم ها و مصیبت های او بود و با دیگر یاران امام از درد تشنگی می سوخت.

حجت الاسلام امینی اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه صغری و یا رقیه علیهاسلام، بسیار غم انگیز است و نهضت حسینی با یادگار گذاشتن نشانه‌ای گران‌قدر (حضرت رقیه) در شهر شام باعث دگرگونی عمیق و تغییری شگرف در شهر شام شد.

در ادامه این سوگواره حجت الاسلام زارع از دفتر مرجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی به بیان زندگی حضرت رقیه سلام الله و جایگاه حجاب بین زنان مسلمان پرداخت.

 

اجرای نمایش بانوی سه ساله حضرت رقیه سلام الله ومداحی توسط سید یعقوبی از مداحان برجسته استان مرکزی از دیگر برنامه های این سوگواره بود.

لازم به ذکر است به قید قرعه به نفر35 نفر از دانش آموزان حاضر در سوگواره که در مسابقه نقاشی و دل نوشته حضرت رقیه سلام الله شرکت جوایزی اهدا شد.

پایان پیام/


۹۴/۰۸/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]