سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اگر مدافعان انقلاب اسلامی، سربازان چکمه پوش کدخدا را اینگونه ذلیلانه به اسارت می گیرند به دلیل استقلال کشورمان است.

به گزارش روابط عمومی از اراک محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور روزگذشته(16بهمن) در سخنان پیش از خطبه های شهرستان ساوه ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: خطه عالم خیز ساوه توانسته با پرورش انسان های انقلابی و متدین دین خود را نسبت به ایران اسلامی بسیار خوب ادا کند.

 

وی افزود: انقلاب پربرکت اسلامی ایران شعاری را محور فعالیت های خود قرار داد که از 4 مولفه اصلی تشکیل شده بود استقلال آزادی و جمهوری اسلامی که این مولفه ها از قرآن کریم و سیره نبوی اقتباس شده و آن چیزی که انقلاب اسلامی را به شجره طیبه تشبیه می کند ارتزاق آن از سرچشمه ناب وحیانی است.

 

جعفری بیان کرد: اگر به واژه استقلال توجه نداشتیم یقینا باید سرخود را پیش اربابان ظاهری خم می کردیم که این با نگاه خداوند در خلقت بشریت متفاوت است و انسانی آزاده است که غیر از خدا سر تعظیم پیش کسی خم نکند این بندگی است که به انسان آزادی می بخشد و تنها کشوری هم که در جهان امروز به معنای واقعی براین دو اصل استوار است و ایستادگی کرده ایران است و پس از گذشت سی و هفت سال که از عمر نظام می گذرد توانسته به برکت این مبانی اعتقادی که در شعارش هم پیداست دستاوردهای عظیمی را بدست بیاورد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه استقلال به ما عزت خودباوری و خوداتکایی را هدیه داد اظهار کرد: اگر مدافعان انقلاب اسلامی، سربازان چکمه پوش کدخدا را اینگونه ذلیلانه به اسارت می گیرند کاری که برای سایر کشورها غیرقابل باور است به دلیل استقلال کشورمان است.

 

وی دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه های هوافضا، هسته ای، نانوتکنولوژی و غیره را برای کشوری که در تحریم و محرومیت بوده را نشات از استقلال دانست وگفت: امروز استکبار با فریب اذهان عمومی مردم همه چیز را وارونه جلوه می دهد شعار آزادی و حقوق بشر را سر می دهد در حالیکه اصول آزادی در کشورخودش وجود ندارد و مردم حتی در خلوت خودشان تحت کنترل هستند.

 

حمایت آمریکا از کشوری که صندوق رای را از کندو تشیص نمی دهد

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: آمریکا شعار لیبرال دموکراسی می دهد ولی عملکرد آن را دقیقا برعکس می بینیم و در منطقه از عربستانی که  مردمش صندوق های رای از کندو را تشخیص نمی دهد حمایت می کند.

 

جعفری تولید علم نافع را گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز هر کسی که انقلاب اسلامی را دوست دارد باید زمینه رشد علمی خود و دیگران را فراهم کند.

 

این مقام مسئول تبیین مبانی اعتقادی، تولید و چرخش ثروت مشروع، توجه به معنویت، عدالتخواهی، آزادی بشریت، استکبار ستیزی، عدم سلطه پذیری، دفاع از مظلوم حتی غیرمسلمان، بینش و بصیرت و تولید علم نافع را از تاکیدات نظام انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: افراد صاحب نظر و نفوذ ، رسانه ها، جوانان و روحانیت باید به ترویج و تبیین این گفتمان ها بپردازند.

 

وی در پایان از اصحاب مسجدی و یاوران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و شهرستان ساوه در برگزاری مسابقه باشکوه روزنامه دیواری انقلاب تشکر کرد و گفت: این برنامه فرهنگی که توانسته جمع کثیری از نوجوانان را گرد هم بیاورد یک حرکت عظیم فرهنگی را به منصه ظهور گذاشته و یقینا این حرکات سبب نهادینه شدن ارزش های انقلاب اسلامی در وجود یکایک نوجوانان می شود.

 

لازم به ذکر است، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سفر یکروزه خود به شهرستان ساوه از  مسابقات روزنامه دیواری انقلاب که با حضور 150 گروه شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد بازدید کرد.

 

وی همچنین در نشست هم اندیشی مسئولان و فعالان کانون های فرهنگی هنری ساوه که با حضور امام جمعه این شهرستان تشکیل شد به بیان سخنانی پرداخت.

 

لازم به ذکر است معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این سفر همچنین با حضور در مسجد امام سجاد(ع) در مراسم جشن انقلاب این مسجد که با حضور انقلابیون دوران انقلاب همراه بود سفر خود را به پایان رساند.

 

 

پایان پیام


۹۴/۱۱/۱۷
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]