سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:عمران معنوی مساجد یعنی حضور معنادار مردم خصوصا جوانان در صفوف به هم فشرده نماز های جماعت؛ مسجدی آبادانیش مشهود است که حضور جوانان در آن موج بزند.

به گزارش روابط عمومی از اراک محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سفر یکروزه خود به شهرستان ساوه در نشست هم اندیشی مسئولان و فعالان کانون های فرهنگی هنری ساوه که با حضور امام جمعه این شهرستان تشکیل شد گفت: مسجد فی نفسه دارای قداست است و خدمتگزاری در این مکان مقدس نیز از ارزش فراوانی برخوردار است تا جایی که خداوند در جریان حضرت مریم سلام الله پیامبر خود را خادم خادمه مسجد معرفی می کند.

وی با بیان اینکه مسجد اولین جایی بود که خداوند در روی کره زمین خلق کرد افزود: تنها کسانی به آبادانی مسجد توجه می کنند که به مبدا و معاد ایمان داشته باشند از اینرو باید مسجد را بشناسیم و تکلیف خود را در قبال آن ادا کنیم. 

جعفری به عمران معنوی مساجد تاکید کرد و گفت: عمران معنوی مساجد یعنی حضور معنادار مردم خصوصا جوانان در صفوف به هم فشرده نماز های جماعت؛ مسجدی آبادانیش مشهود است که حضور جوانان در آن موج بزند و مسجدی که فقط روز به روز بر تعداد صندلی های افراد مسن و کهنسالش افزوده شود دارای خدشه و آسیب است.

این مقام مسئول اظهار کرد: فلسفه به وجود آمدن کانون های مساجد در جهت احیای آبادانی مسجد بود و امروزه کانون ها باید مساجد را به سمت مسجد طراز اسلامی که همه کارکردهای فرهنگی، سیاسی، عبادی، اجتماعی، مشورتی و نظامی را داشته باشد سوق دهند. 

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ایران تهدیدگران اندیشکده های غربی به این بحث بیشتر دقت کردند که این انقلاب با این عظمت و فراگیری چگونه بوجود آمد و در ساختار شناسی معتقدند که انقلاب اگر تشکیلات نداشته باشد کودتایی بیش نیست و پس از تحقیقات اعلام کردند تنها تشکیلاتی که در ایران وجود داشت و باعث پیروزی انقلاب شد مسجد است.

تغییر نگرش ها در مساجد سبب کمرنگ شدن نقش مسجد در جامعه امروزی 

جعفری با بیان اینکه خیلی از کارکردهای مسجد در زمان جنگ احیا شد گفت: بعد از جنگ سه نگرش نسبت به مسجد تغییر کرد  اولین نگرش نگاه متولیان مسجد هیات امنا و ائمه جماعت بود که سبب شد مساجد روز بروز به سمت بی توجهی برود و دومین کلنگ تخریب مسجد را علما با تبعیت از نگرش غلط متولیان مسجد بر پیکر آن وارد کردند  و نقش خود را از امام جماعت به پیش نماز تقلیل دادند که بعدها سبب بروز بسیاری از مشکلاتی که امروز دامنگیر جامعه شده از قبیل آمار طلاق، ناهنجاری، تحصیل کرده های بیکار و بی حجابی شده است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سومین عامل کمرنگ شدن نقش مساجد را مردم  و مسئولان کشوری از مقامات ارشد تا مدیران کل دستگاه های مرتبط عنوان کرد و افزود: این شیوه ای که اکنون پیش رو است برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست و مطالبات مقام معظم رهبری را در بحث سبک زندگی اسلامی و تهاجم فرهنگی محقق نمی کند. 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این سفر یکروزه خود به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ساوه بودند و از ششمین دوره مسابقات روزنامه دیواری انقلاب که با حضور 150 گروه شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد بازدید کرد؛ وی با حضور در کانون طاها مسجد امام سجاد(ع) و شرکت در مراسم جشن انقلاب این مسجد سفر خود را به پایان رساند.

لازم به ذکر است نشست هم اندیشی مسئولان کانون های مساجد ساوه به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر مسجد علی بن ابیطالب(ع) ساوه و دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/


۹۴/۱۱/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]