سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی
مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: مساجد مهمترین پایگاه فرهنگی در دوران انقلاب شکوهمند ایران اسلامی بودند.



به گزارش روابط عمومی کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی: سردار داوود غیاثی راد، در نشست تبیین انقلاب اسلامی در استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دهه مبارک فجر گفت: مساجد در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی پایگاه های فرهنگی در سراسر کشور بود.

 

وی با بیان اینکه این مهم در استان مرکزی با قوت بیشتری انجام می شد، افزود: تمامی جلسات فرهنگی و فعالیت های پشتیبانی در مساجد و با حضور گسترده جوانان و نوجوانان در کنار اقشار جامعه انجام می شد.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اماکن فرهنگی با فعالیت های غیر اخلاقی همچون پخش فیلم های مبتذل، به ترویج فرهنگ غرب مبادرت می کردند، ادامه داد: این امر بعد از انقلاب بکلی از بین رفت و مساجد و مراکز فرهنگی محلی برای نشر فرهنگ اسلامی در جامعه شدند.

 

غیاثی راد اظهار کرد: نوجوانان و جوانان ایران اسلامی در آن دوران  با حضور پر رنگ در صحنه های مبارزه و مقابله با دشمنان فعالیت های بسیاری انجام داده و در برابر آنان به پیروزی هایی دست یافتند.

 

مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: در دوران انقلاب دانش آموزان با راهنمایی معلمان در مسیر دفاع از ارزش های اسلامی و اهداف امام خمینی (ره) گام بر می داشتند و این گام ها سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وی، اضافه کرد: نوجوانان دوران انقلاب، فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس شدند و در راه پیروزی ایران اسلامی جانفشانی های بسیار کردند.

 

 این مقام مسئول ادامه داد:  فعالیت های نوجوانان و جوانان استان مرکزی در دوران انقلاب همپای استان های دیگر و گاه بسیار بیشتر و تاثیر گذار تر  بود و مردم استان در دوران انقلاب فعالیت های قابل توجهی در پیروی از امام خمینی (ره) و حرکت های انقلابی داشتند.

 

مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان مرکزی در آستانه پیروزی انقلاب نام استان گرفت و رسانه های مکتوب و صدا و سیما، امکانات ثبت فعالیت های انقلابی را نداشتند، تصریح کرد: همین امر سبب شد که نقش استان مرکزی در پیروزی انقلاب کمرنگ تر از دیگر استان ها جلوه کند.


 وی با تاکید بر اینکه مساجد همواره از ابتدای اسلام تاکنون پایگاه های فرهنگی برای تجمع اقشار جامعه بودند، افزود: امروز نیز باید با تلاش بزرگان و ائمه جماعات برای حضور نوجوانان و جوانان بیش از پیش در مساجد و فعالیت های فرهنگی تلاش شود.

 

پایان پیام/


 
۹۲/۱۱/۰۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]