سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: زیارت جامعه کبیره به واسطه اعتبار و ارزش وصف ناشدنی آن از جایگاه رفیعی برخوردار و مخازن تمام اسرار الهی است.

به گزارش روابط عمومی از اراک حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی النقی(ع)  گفت: امام علی النقی(ع) در زیارت شریف جامعه کبیره به معرفی نبوت، امامت، معاد و معرفی شخصیت خود می‌پردازد و امامان معصوم (ع) نیز در این زیارت نامه شناخته می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره متعلق به وجود نازنین امام هادی(ع) است، افزود: زیارت جامعه کبیره سرشار از اسرار الهی و شناخت خاندان اهل بیت(ع) و معتبرترین احادیث منقول اهل بیت(ع) در آن است.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه امشب در شب شهادت این امام بزرگوار گوشه ای از زیارت جامعه کبیره توسط ائمه جماعات در مساجد قرائت و تفسیر می شود، ادامه داد: از نکات کلیدی که در زیارت جامعه کبیره عنوان شده این است که هر کس جلوتر از ائمه(ع) حرکت کند گرفتار انحراف و هر کس عقب تر حرکت کند به گمراهی مبتلا می شود و در سایه حرکت بر اساس فرامین اهل بیت(ع) و راه و روشی که از انان به جای مانده انسان به سعادت نائل می شود.

 

وی تصریح کرد: در خفقان موجود در زمان امام هادی(ع) یکی از بهترین راه های انتقال معارف و شناخت اهل بیت(ع) آموز ش و تعلیم دعاهایی مانند زیارت جامعه کبیره بود تا از راه دعا در شرایط موجود آن زمان رسالت اولیای الهی به انجام برسد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: زنده شدن حرم مطهر امام هادی(ع) که به حمدالله در حرم امامین عسکرین (ع) با امنیت بیشتر شاهد زیارت زوار از جای جای دنیا هستیم و امسال حرم از شرارت های گروهک تروریستی داعش پاک شده و مردم ایران با ساخت گنبد و بارگاه و ضریح مطهر حرم امامین عسکرین(ع) ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند و سبب شد تا حرم به شکل شایسته و بایسته به حالت اول برگردد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری همچنین از برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در شب شهادت این امام همام به برگزاری زیارت جامعه کبیره در مساجد و تبیین مفاهیم ارزشمند آن و آشنایی بیشتر عاشقان اهل بیت(ع) با زندگی و شخصیت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: در مساجدی که مزین به نام مبارک امام هادی(ع) است مراسم ویژه ای شامل برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، چاپ ویژه نامه و مراسم سوگواری و مداحی برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/

۹۵/۰۱/۲۳
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]