سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مدیرکل دفتر آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: انقلاب اسلامی نگاه ارزشی به انسان‌ها را به ما هدیه داده و مسجد مکانی است که این دیدگاه را منتشر می‌کند.


دکترعلیرضا لاور، مدیرکل دفتر آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در حاشیه پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور که در استان مرکزی شهر خمین برگزار شد به روابط عمومی در اراک، گفت: کانون های مساجد با توجه به رویکرد و برنامه های خود می توانند کارکرد هویتی مساجد را احیا کنند و در راستای مسجد طراز اسلامی گام بردارند.

 دکترلاور اظهار داشت: باید از ظرفیت های کانون های فرهنگی مساجد بهره گیری بیشتر شود و زمینه ارتباط بهتر این کانون ها با ائمه جماعات و مسئولان مساجد فراهم شود؛ کانون های فرهنگی مساجد باید در مسیر آموزش و انجام فعالیت های فرهنگی گام های بلندتری بردارند.

 مدیرکل دفتر آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد مکملی در مسیر برگزاری برنامه های مساجد هستند و  تاکنون با برگزاری برنامه های فرهنگی مخاطبان بسیاری را جذب مساجد کرده اند.

 استاد پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر در استان مرکزی با اشاره به اینکه حضور جوانان در مسجد موجب ارتباط بهتر آنها با مساجد می شود، تصریح کرد: حضور جوانان در مساجد زمینه ساز ماندگار شدن و شرکت در برنامه های مساجد است و باید از ایده های و نظرات مخاطبان در مسیر بهبود فعالیت های فرهنگی مساجد استفاده شود و تلاش شود که مخاطبان در برگزاری برنامه های مساجد نقش پررنگی داشته باشند.

 

لاور با بیان اینکه چند مسأله در حال شکل گیری است؛ تشریح کرد: اول؛ مقابله به مثل جریان ضد اسلام برای حذف کارکردهای مساجد و فردی کردن آن ها در جامعه اسلامی. دوم اینکه متأسفانه ما هم کارکردهای مساجد را به مراکز دیگر واگذار می کنیم و این طور مساجد از سطح دسترس عموم خارج می شود.


مدیرکل دفتر آموزش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،  ترسیم وضعیت مطلوب، گفتمان سازی احیای مسجد تراز اسلامی، تعیین کارکردهای دقیق و ایجاد زیرساخت های نرم افزاری(گفتمان سازی عمومی جامعه) و سخت افزاری(شیوه بنای مسجد) را  راه حل احیای کارکرد فرهنگی مساجد عنوان کرد.

 لازم به ذکر است، 150 نفر از برگزیدگان روستایی و عشایری از 8 استان مرکزی، قم، قزوین، سمنان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران والبرز در همایش منطقه ای کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر از 23 تا 26 شهریور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) حضور داشتند و از برنامه ها و دوره های این کنگره بهره بردند.


۹۵/۰۶/۳۱
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]