سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تاسیس و راه اندازی ۲۰ کانون روستایی تا پایان سال خبر داد.




حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت روز روستا به روابط عمومی در اراک گفت: تا پایان سال جاری 40 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی تاسیس می شود که از این تعداد 20کانون به روستاهای استان تعلق می گیرد.

 وی با بیان اینکه 45باب کانون فرهنگی هنری روستایی از سال 92 تا سال 95در روستاهای متقاضی کانون تاسیس شده است افزود:  همایش منطقه ای پنجمین کنگره ملی  فرهنگ و هنر روستا و عشایر شهریور ماه 95 در شهر خمین با حضور برگزیدگان روستایی 8 استان کشور از مرکزی، قم، قزوین، سمنان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، تهران والبرز برگزار شد که از برترین های مساجد روستایی با اهدا لوح و هدایایی از سوی این دبیرخانه تقدیر به عمل آمد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از همایش های موثر و پر دستاوردی که در حوزه روستا در کشور برگزار شد همین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر بود، ادامه داد: میزبانی استان مرکزی از این همایش و برنامه های پیش بینی شده برای پنجمین کنگره فرهنگ و روستا و عشایر  در جهت آموزش نیروی متعهد فرهنگی در راستای توسعه و تقویت فرهنگ روستا مایه خرسندی بود و  پس از برگزاری همایش شرکت کنندگان با کوله باری از آموزه های جدید و تجربیات موفق به روستا برگشته و موجبات تحول در زمینه فرهنگی فراهم می کنند.

 وی برگزاری اردوی متمرکز پایان دوره اوقات فراغت تابستان با حضور اعضای کانون های روستایی  به ترتیب در سال92 اردوگاه گنجنامه همدان-سال 93 مشهد مقدس-سال 94 اردوگاه شهید بهشتی اصفهان و سال 95 اردوگاه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان صحنه کرمانشاه را از دیگر برنامه های این دبیرخانه در راستای عمق بخشی به برنامه های تابستان روستاها دانست.

  حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار داشت: برگزاری اردوی یک روزه آموزشی تفریحی نماز با عنوان بوسه ای بر آسمان با حضور کانون های روستایی در اردوگاه باغک شازند در سال 95 نیز با هدف حضور روستاییان در برنامه های آموزشی پرمحتوای این دبیرخانه بوده است که با رضایت حداکثری شرکت کنندگان همراه بود.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تاسیس و تجهیز کتابخانه های مساجد روستایی خبرداد و گفت: تجهیز کانون های روستایی با اقلام مورد نیاز به طور خرید مستقیم و یا مشارکتی با سهم مشارکت بالاتر دبیرخانه استان جهت کمک به رونق فعالیت فرهنگی در روستا، اهدا قرآن و تابلو طرح تلاوت نور جهت برگزاری تلاوت روزانه یک صفحه قرآن کریم در مساجد روستایی، ارسال بسته های فرهنگی ویژه مناسبت های ملی مذهبی در قالب (پوستر ، بنر، پرچم، لوح فشرده و کتاب) به طور سالانه به کانون های روستایی از دیگر برنامه های این دبیرخانه برای کانون های روستایی است.

 این مقام مسئول فعال سازی رایگان سامانه ارسال پیامک از طرف دبیرخانه استان برای تمامی کانون های مساجد روستایی متقاضی و حمایت ویژه از برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان (آسمانی ها) با اهدا جوایز، حمایت از اردوهای مساجد، اهدا بلیط رایگان استخر، حمایت سرانه ای در هزینه ها و تبلیغات محیطی کلاسهای مساجد روستایی، چاپ رایگان نشریات کانون های روستایی در دبیرخانه استان مرکزی و توزیع نشریه فرهنگ روستا بین کانون های روستایی را از دیگر اقدامات این دبیرخانه در روستاها عنوان کرد.

 حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: حضور و شرکت در جلسات بررسی تدوین سند فرهنگ روستایی در دفتر روستایی استانداری مرکزی و ارتباط مستقیم با بخشداران و دهیاران کل استان جهت تأسیس و حمایت از مساجد روستایی با هدف ارج نهادن به کانون های روستایی برگزار می شود.

 وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی  بشارت با حضور مدیران و فعالان کانون های روستایی در شهرهای اراک- رامسر خاطر نشان کرد: فعالیت های فرهنگی در حوزه روستا در قالب پوشش خبری و تصویری ویژه توسط خبرگزاری شبستان نمایندگی استان مرکزی انعکاس داده می شود.

 

 





۹۵/۰۷/۱۸
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]