سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: رمز موفقیت در انجام کار فرهنگی داشتن روحیه جهادی است.

به گزارش روابط عمومی از اراک، مرتضی طاهریان معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(29دی) در دیدار با مسئول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: به طور جد می توان گفت برنامه های دبیرخانه مساجد استان مرکزی مکمل برنامه های ستاد عالی است و با ماموریت های ستاد عالی فاصله ندارد.

 وی با بیان اینکه دبیرخانه مساجد استان مرکزی بخشی از خلأهای ستاد را با هنرمندی پوشش داده است، افزود: مسابقات تلاوت نور و دوره آموزشی بوسه ای برآسمان در نوع خود کاری بی نظیر است که این دبیرخانه به نحو احسن آن را برگزار کرده و از این جهت فعالیت های دبیرخانه مساجد استان مرکزی مکمل و تقویت کننده کارهای ستاد است.

 طاهریان با بیان اینکه اصل وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد برای افزوده شدن صفی به  صف های نماز جماعت است اظهار کرد: پیوند بین اقشار جامعه با اولویت جوانان و نو جوانان با مسجد هم در صدر برنامه های ستاد عالی مساجد قرار دارد.

 این مقام مسئول به واگذاری برنامه های شهادت و ولادت امام حسن عسکری(ع) به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به عنوان استان معین اشاره کرد و افزود: برای شناخت هر چه بیشتر این امام همام و توسعه معارف باید حصارها را کنار زد و با تشکیل اتاق فکربتوان کارهای ماندگار و اثرگذاری انجام داد؛ همچنین باید حلاوت برگزاری مراسم، همایش و کنگره هایی مزین به نام مبارک ائمه اطهار(ع) را مردم بچشند می توان وارد زندگی مردم شد پای درد و دل آنان نشست و به بهانه ولادت ائمه(ع) به فقرا و نیازمندان کمک کرد؛ ولادت و شهادت ائمه(ع) فقط مختص به برگزاری همایش ها نشود.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری ستاد عالی مساجد کشور در ادامه به پررنگ و احیا کردن کارکردهای اجتماعی مساجد اشاره و اظهار کرد: مساجد باید کارکردهای خود را مانند سال های اول انقلاب احیا کند هر چه ارتباط افراد جامعه با مسجد بیشتر باشد آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 وی با بیان اینکه دبیرخانه مساجد استان مرکزی دارای نشاط و نوآوری است، گفت: زمان تزلزل،  شکست و سیر نزولی ما زمانی است که کارمان اداری شود و روحیه جهادی و تهاجمی بین کسانی که در مساجد کار می کنند از بین برود؛ رمز موفقیت کار فرهنگی داشتن روحیه جهادی است چون دشمن که در راس آن شیطان است هیچگاه بیکار نمی نشیند.

 در ادامه این جلسه حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این دبیرخانه گفت: اعتقاد ما این است دشمن با تمام توان در حال حرکت است و اگر ما قدرت تغییر تاکتیک را نداشته باشیم در این جنگ نابرابر شکست خواهیم خورد.

 وی افزود: در انجام فعالیت های های فوق برنامه که در این دبیرخانه با هدف جذب و حضور جوانان به مسجد انجام شده هیچگاه از برنامه های اصلی و ابلاغی ستاد باز نماندیم.




۹۵/۱۱/۰۲
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]