سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم در کانون فرهنگی هنری حافظان نور روستای قلعه بابو به اجرا در آمد.

به گزارش روابط عمومی ازاراک، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر مسابقات قرآنی حفظ و قرائت در کانون فرهنگی هنری حافظان نور روستای قلعه بابو با بیش از 60شرکت کننده به اجرا درآمد؛ افراد شرکت کننده در این مسابقات در مقطع سنی نونهال رشته حفظ سوره های فجر تا سوره مبارک ناس، زیر 16سال رشته ( حفظ 1و3و5و10جزء قرائت ترتیل)، بالای 16سال رشته( حفظ 1و3و5و10جزءقراءت ترتیل، )

 این مسابقات با همکاری بخشداری کمره، کانون فرهنگی هنری حافظان نورمسجد قمربنی هاشم قلعه بابو، دارالقران فاطمه  الزهرا(روستای قلعه بابو)برگزار شد؛ جوایز برگزیدگان ونفرات برتر این مسابقات در جشن انقلاب که در روستای چهار چشمه  برگزار می شود اهدا خواهد شد.

 میزان استقبال کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی از برگزاری برنامه ها و مسابقات قرانی چشم گیر است به گونه ای که اکثر جوانان روستا خواهان شرکت در این گونه مسابقات هستند و باعلاقه پیگیر برگزاری این مسابقات هستند.

 

 

 

رضا کوچکی مسئول نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خمین درحاشیه برگزاری این مسابقات گفت:  قرآن نوری است که در آن تاریکی یافت نمی شود و چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد، ریسمانی که رشته ی آن محکم و پناهگاهی که قله ی آن بلند و دریاییست که تشنگان آن، آبش را تمام نتوانند کشید و شفا دهنده ایست که بیماری های وحشت انگیز را بزداید، قرآن بهار دل چشمه های دانش، سرچشمه ی عدالت و نهر جاری زلال حقیقت است.

 وی افزود: اولین نکته در باب معارف قرآنی این است که ترویج فرهنگ قرآن بهترین پاسخگو برای تمام منکرات و مفاسدی است که در جامعه وجود دارد، برای اینکه بخواهیم جامعه از نظر فرهنگی واخلاقی در شرایط مطلوبی قرار گیرد بهترین برنامه وسیاست برای برخورد با برنامه اعتقادی پیاده‌سازی فرهنگ قرآن در جامعه است. 

 این مقام مسول خاطر نشان کرد: کشور ما از لحاظ جمعیتی در زمره کشورهای جوان محسوب می شود درحال حاضر قریب باتفاق نسل جوان و نوجوان ما همواره نشان داده است که طالب معنویت بوده و در عرصه های معنوی نیز این واقعیت، خود را به خوبی نشان داده است در واقع تربیت نسل جوان با آموزه ها والگوهای قرآنی جامعه رابیمه می کند.

 

 

 




۹۵/۱۱/۱۶
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]