سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول کانون فرهنگی هنری مکتب الرضا(ع) مسجد امام حسین(ع) روستای دهنمک از توابع اراک از افتتاح کتابخانه این کانون خبر داد.

علی اصغر حاجی محمدی، مسئول کانون  فرهنگی هنری مکتب الرضا(ع) مسجد امام حسین(ع) روستای دهنمک از توابع اراک به روابط عمومی در اراک گفت: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کتابخانه مکتب الرضا(ع) روستای دهنمک با حضور مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و کارشناسان این دبیرخانه افتتاح شد.

 وی با بیان اینکه این کتابخانه با دو هزار جلد کتاب در فضایی به مساحت 20متر مربع با اعتباری بالغ بر 3 میلیون تومان افتتاح شد، افزود: کتاب و میز و صندلی های این کتابخانه از سوی دبیرخانه کانون های مساجد استان مرکزی تهیه شد.

 حاجی محمدی در خصوص ضرورت راه اندازی کتابخانه مکتب الرضا(ع) ادامه داد: با توجه به جوان بودن اعضای این کانون و وجود مکانی جهت مطالعه این اعضا و حضور آنان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی این کتابخانه راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه توسعه هر منطقه و کشور با مطالعه و کتاب ارتباط مستقیم دارد افزود:  در مساجد باید زمینه برخورد اهالی مسجد با کتاب ایجاد شود و بین اهالی مسجد با کتاب و کتابخانه مانعی نباشد و کتاب به صحن مسجد آورده شود.

 مسئول کانون  فرهنگی هنری مکتب الرضا(ع) مسجد امام حسین(ع) روستای دهنمک خاطرنشان کرد: کسی که به مسجد می آید، علاوه بر شرکت در نماز جماعت باید از مسایل جاری کشور و جهان اسلام اطلاع یابد، و لازمه این مهم آن است که نمازگزاران و اعضای کانون ها مساجد مطالعه و تحقیق داشته باشند زیرا تا زمانی که آنان اطلاعات لازم را نداشته باشند، آن بینش مد نظر را نمی توانند در مخاطبان خود نیز ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: امروزه اهمیت مطالعه کتاب برای همه مردم در دنیا آشکار است از این رو کانون های مساجد وظیفه دارند به نوعی کتاب را به دست مردم برسانند.

 لازم به ذکر است، هم اکنون 148 کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی مشغول به فعالیت است که از این تعداد  90 باب آن دارای مجوز از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.




۹۵/۱۱/۱۹
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]