سایت های کانون های مساجد
سامانه بچه های مسجد خبرگزاری شبستان جشنواره بزرگ جوانان مساجد کتابخانه مساجد مسجد نما دستیار فعالان مسجدی

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از تاسیس ۳۰باب کانون فرهنگی هنری در مساجد این استان در ایام الله دهه فجر خبر داد.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با بیان اینکه درخواست تاسیس این کانون ها در سالجاری ارائه شده بود گفت: این کانون ها در شهرها و روستاهای اراک، فراهان، خنداب، ساوه و ساروق تاسیس شده است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به صدور مجوز برای کانون های جدید التاسیس گفت: از ابتدای امسال تاکنون برخی از مجوزها  صادرشده است و مابقی نیز صادر خواهند شد.

 وی تصریح کرد: این مجوزها به امضای مشترک مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون مساجد کشور و نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسیده است.

 مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی  در مورد انتخاب اعضای کانون های فرهنگی  هنری در مساجد گفت: این افراد از طریق هیات امنای مساجد معرفی و پس از تایید آنها توسط ستاد عالی نظارت بر کانون های مساجد استان به مدیر مسوول کانون فرهنگی و هنری در مساجد ابلاغ می شود. 

 وی با بیان اینکه کانون ‌های فرهنگی و هنری بازوی توانمند ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند افزود: این کانون‌ها با فعالیت‌های گسترده در رشته‌های فرهنگی، هنری، مذهبی موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود.

 حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: فعالیت های آموزشی و هنری که در این کانون ها انجام می شود شامل برگزاری کلاس های آموزش قران کریم، احکام،  نهج البلاغه، عقاید، اخلاق اسلامی، تاریخ اسلام، تربیت مربی، برگزاری کلاس های آموزشی، آموزش کتابداری ، آموزش نقاشی، آموزش خوشنویسی، برگزاری دوره آموزشی عکاسی،  دوره آموزشی نشریات تجربی،  تشکیل گروه تئاتر و اجرای نمایش،  تشکیل گروه سرود، ارائه خدمات خوشنویسی،  نقاسی، طراحی، عکاسی،  تذهیب و نگارگری، صنایع دستی و  نمایش فیلم است.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 520 کانون فرهنگی  هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت دارند.

 

 



۹۵/۱۱/۲۴
روابط عمومی

رهبر انقلاب:من عرض میکنم ما از تحریم نباید بنالیم؛ از تحریم‌کننده‌ها هم -که آمریکا و اروپا هستند- توقّع زیادی‌ای نباید داشته باشیم...امروز همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ما است؛ این را همه میدانند. البتّه این را که دشمن در حال جنگ با ما است، همیشه ما تکرار میکردیم، میگفتیم، [امّا] بعضی باور نمیکردند؛...من عرض میکنم سیاست و قدرت در غرب، در دولتهای غربی اعمّ از آمریکا و اروپا، هم ظالم است...عرض من این است که آنچه در گام دوّم انقلاب باید اتّفاق بیفتد، اوّلاً شناختن و جدّی گرفتن داشته‌های خود [است]